CHEIILE TURZII-MINUNIILE NATURII

CHEIILE TURZIIMINUNIILE NATURII

In sfarsit a venit vacanta de mult asteptata(de mai bine o luna de cand am venit din tura de pe Retezat:)..),si planuri..prognoze meteo…si pana la urma a venit si verdictul:CHEILE TURZII din muntii TRASCAU.

Toate bune si frumoase..facem cumparaturiIle pentru aproximativ 2- 3 zile de excursie,stabilib cu ce plecam,facem bagajele si gata de drum.E ora 3:30…asa devreme…am mancat ceva asa pe fuga am pus rucsacii in masina si pe o ceata de abia vedeam la 10 metrii in fata noastra,dar am avut noroc ca la aceea ora nu era circulat drumul si pana la urma am ajuns in gara.Odata ajunsi aflam ca ne-am grabit degeaba deoarece personalul de Timisoara avea o mica intarziere de 40 de minute.Ne-am urcat in tren si …dusi am fost.In Oradea am shimbat  spre Cluj si pe la ora 12:00 am fost in Cluj dupa care am luat un taxi pana in piata Mihai Viteazul si de aici un microbuz pana in Turda.

Din Turda am luat-o pe jos pana la chei pe un drum de tara pe un traseu de 2 ore si 30 de minute.Am ajuns la fosta cabana Cheile Turzii in jurul orei 4 si ceva,in fata aveam un peisaj de vis,pereti inalti de piatra si multa zapada.Planul nostru era ca in noaptea care aveam sa o petrecem la intrarea in chei sa dormim la cort,dar cum socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din piat,am intalnit acum un om cu inima mare acolo care ne-a spus ca decat sa montam cortul mai bine dormim la una din microcabanutele  care apartin de fosta cabana Cheile Turzii .Pana la urma ne-am instalat intr-una si cabanute,macar aveam mai mult spatiu decat in cort.Spre marea surprindere valea era inghetata si am fost nevoiti sa topim zapada pe primus,dar ne-am descurcat pana la urma si am obtinut apa mult dorita:).

Am facut o supa de vacuta,la plic,pe primus,iar dupa am mai infulecat ceva dulciuri si ne-am bagat in sacii de dormit si ne-am pus la somn inainte de ora 22:00,deoarece se lasase un frig patruzantor si mai batea si vantul.

Spre dimineata cand  ne-am trezit si noi inainte de ora 7:00 apa noastra era bocna,iar afara erau peste -10 grade.Am mai pus o haina pe noi si ne-am pus iar la topit gheata si apoi alta zapada pentru a avea apa pentru traseu.Am mancat ceva,am pus cele necesare in rucsacii de traseu si pe la ora 9:00 am plecat pe traseu.Deja soarele incepusa sa iasa la iveala si peisajul era superb.Intrarea in chei,un gigant de stanca,foama impreuna cu urmele de zapda un peisaj de vis.Am trecut de primul pod din chei,pod care mie mi s-a parut a fi cel mai stabil si solid dintre toate,si am urmat poteca care se ingustase destul de mult pe langa peretii de stanca.Valea era in stanga noastra,iar in unele locuri era inghetata complet si in alte locuri mai curgea pe mijlocul vaii.Am ajuns si la cel de al doilea pod,iar soarele incepea sa isi reverse razele sale si asupra stancii din chei,iar acum peisajul devenea de poveste.Jur in prejur vedeam pereti care atingeau peste 200 de metrii in inaltime si care aveau in unele locuri turturi frumos formati de toate dimensiunele.

Tot urmand cursul vaii,admirand peisajul de vis din jurul nostru si facand o multime de poze,am ajuns si la cel de al treilea pod,de pe care am admirat pentru cateva minute peisajul si normal ca am si imortalizat momentul.In urma noastra mai veneau doi tineri,avand la ei echipament pentru alpinism,iar unul dintre ei cred ca era salvamontist prin zona.Ne-am continuat drumul nostru prin chei si am ajuns si la ultimul pod pod,unde era un izvor complet inghetat care formase o mica cascada de gheata.Aici pe dreapta cheilor imediat dupa am trecut podul se afla o pestera la care intarea era libera si mai era inca o pestera viv a vis care avea intrarea blocata de niste gratii metalice.

De aici am mai mers putin,si cheiile aveau sa se sfarseasca,dar acum valea devenea din ce in ce mai stralucitoare datorita zapezi asezate pe stanca si pe marginea vaii.Dupa o mica sedinta foto asupra zonei pe care tocmai am parcurs-o am luat o mica gustarica,am mai topit ceva zapada dupa care ne-am intors pe acelasi traseu pe care am venit,adica prin chei.

Dupa mai putin de o ora eram deja inapoi la intrarea in chei,am mai facut cateva poze dupa care am mers la cabanuta noastra sa impachetam si sa ne indreptam spre satul Cheia de unde am luat un autobuz pana in Turda.De  aici am luat un microbuz care ne-a dus pana in Cluj Napoca.Odata ajunsi in gara am aflat ca piedusem trenul nostru spre Oradea si a urmat o asteptarea de cateva ore pana la urmatorul tren care sa aiba si legatura inspre Chisineu Cris,iar din Chisineu sa mergeam cu masina pana acasa.Pana la urma a plecat si treunul nostru si a doua zi,dimineata,eram acasa cu amintirii foarte frumoase despre minunatele locuri vizitate:Cheiile Turzii.

cabanuta noastra:)

fosta cabana Cheiile Turzii

Cheile Turzii 9-11 februarie 2011

Va multumim pentru timpul acordat citirii jurnalului!

Ture frumoase si carari insorite,